Obiectiv specific: Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării nonformale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie
OS1: Dobândirea/ dezvoltarea competențelor antreprenoriale pt 252 studenți cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 ani și cu domiciliul în regiunile mai puțin dezvoltate, înmatriculați la programele de studii de licenta/ masterat de profil și/sau alte programe de studii acreditate/autorizate la universitatea implicata, după caz, prin implementarea programului de formare profesională continuă a adulților de specializare Competențe antreprenoriale autorizat de Ministerul Muncii si Solidarității Sociale în baza OG nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în vederea adaptării/ corelării competențelor profesionale specifice cu competențe legate de mediu, climă, energie, economia circulară și bioeconomie si, după caz, pt dobândirea competențelor cerute de sectoarele legate de tranziția climatică (producția de energie regenerabilă și stimularea angajării tinerilor în sectoarele de producție de energie regenerabilă, reparații și întreținere a produselor)
OS2: Incheierea a minimum 25 noi parteneriate sustenabile cu potențiali angajatori si/sau dezvoltarea parteneriatelor existente la universitatea implicata dupa caz, pt facilitarea inserției socio-profesionale a viitorilor absolvenți prin stagii de practică de specialitate organizate/desfasurate in mediul economic real și sprijinirea studenților din GT pt integrarea pe piața muncii prin formarea de competențe socio-emoționale și schimb de bune practici, în vederea corelării sistemului de învățământ superior cu nevoile pieței muncii;
OS3: Susținerea angajabilității absolvenților de învățământ terțiar prin realizarea de studii de cercetare/ analize complexe care vizeaza anticiparea de nevoi orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale prin completarea competentelor profesionale aferente cu competente legate de digitalizare/AI/big data, mediu/tranzitie climatica, economie circulară/verde etc. cerute de piata muncii dinamica si globala;